Leerkracht

 

Een overzicht van de eindtermen en de bijhorende competenties en integratieniveau's.

De leerlingen
1   hebben een positieve houding tegenover ict en zijn bereid ict te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
2   gebruiken ict op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
3   kunnen zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving.
4   kunnen zelfstandig leren in een door ict ondersteunde leeromgeving.
5   kunnen ict gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
6   kunnen met behulp van ict voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
7   kunnen ict gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
8   kunnen ict gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.

 Vaardigheden zijn GEEN doel op zich, technische vaardigheden veranderen mee met de technische evolutie, kunnen ook buiten de school verworven worden.

 

Competentie's

 

Co1

De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren

Co2

De leerlingen gebruiken ICT op een veilige, verantwoorde en doordachte manier.

Co3

De leerlingen kunnen ICT gebruiken om hun eigen ideeën creatief vorm te geven

Co4

De leerlingen kunnen ICT gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen

Co5

De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving

Co6

De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ICT ondersteunde leeromgeving

Co7

De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde informatie opzoeken

Co8

De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde informatie verwerken

Co9

De leerlingen kunnen met behulp van ICT voor hen bestemde informatie bewaren

Co10

De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een veilige en verantwoorde manier te communiceren

Co11

De leerlingen kunnen ICT gebruiken om op een doelmatige manier te communiceren


Integratieniveau's

INTEGRATIENIVEAU 1 : inzetten als gereedschap

INTEGRATIENIVEAU 2 : inzetten als instructeur

INTEGRATIENIVEAU 3 :  Inzetten als een digitale open leeromgeving

 

Een open digitale leeromgeving kan bereikt worden door een mix aan te bieden van verschillende leerdomeinen en ICT

 

pdf ontwikkelingsplan ict scholengemeenschap  863.05 Kb

pdfICT-Volgkaart.pdf29.37 KB

pdfAUP-Grimbergen Acceptable Use Policy of Aanvaardbaar Gebruiks Beleid29.66 KB